
Jedną z najbardziej skutecznych odmian reklamy jest zademonstrowanie klientowi należności przed oraz po obniżce, sposób ten stosują broszury promocyjne, których zbiór publikuje promocjedodomu.pl/. Ponadto przekaz wzmacniany jest informacją, że taka okazja ma charakter tylko chwilowy. Nie jest to jednak jedyna metoda promocji. Poniektóre sieci dyskontowe starają się przyciągnąć nabywców promocjami tematycznymi (np. na artykuły gospodarstwa domowego, odzież (odzież do mroźni) bądź artykuły ozdobne.
Poza bezpośrednim wpływem na wysokość sprzedaży broszury marketingowe mają utrwalać daną markę w świadomości odbiorców – funkcje broszurki to: reklama propozycji sieci, wzmocnienie rozpoznawalności marki i informacja o lokalizacji punktów handlowych konkretnej sieci handlowej.
Gazetki marketingowe są także wydawane w edycji internetowej. Te papierowe dostępne są od razu przy wejściu do supermarketu. Jest to prędka i dostępna forma promocji. Markety w ów sposób trafiają do nabywców, którzy na co dzień nie mają do czynienia z komputerem. Odsłona papierowa gazetki promocyjnej jest też dostarczana przez rozdzielaczy do skrzynek pocztowych.