Każda z opon zdaje się być identyczna, z pewnością tak się to przedstawia na pierwszy rzut oka, jednakże w rzeczywistości różnią się typem gumy, bieżnikiem, wielkością, jak i przeznaczeniem. To jeden z bardziej ważnych elementów w samochodzie, jaki odpowiada za poczucie bezpieczeństwa, jak i za przyjemności z jazdy oraz spalanie. Opony możemy podzielić na trzy grupy, są więc opony letnie, zimowe oraz uniwersalne. Trzeba pamiętać jednakże o innych, specjalnych typach, jak opony terenowe.
Należy inwestować jednocześnie w letnie, jak również zimowe opony. Jest to związane z pewnością ze sporymi kosztami, ale należy mieć na uwadze, iż całoroczna opona nie będzie wcale zimowa, ani letnia, to nie daje bezpieczeństwa i komfortu jazdy o żadnej porze roku. (Opony do motocykli) Zimówki, przykładowo kormoran opony, są zrobione z miękkiej gumy, co daje lepszą przyczepność na mokrym śniegu, letnie zaś są bardziej twarde, przez co doskonale trzymają się asfaltowej nawierzchni.
Autor: Wolfgang
Źródło: http://www.flickr.com
Co więcej, opony zimowe posiadają dodatkowe rowki, które polepszają przyczepność na zamarzniętych drogach. Oprócz rozróżnienia na letnie oraz zimowe opony istnieje też podział pod względem wielkości, szerokości jak i wysokości, czyli profilu, zależnie od wielkości i charakteru auta, dla którego są zrobione. (Opony Kormoran) Są również opony z bieżnikiem symetrycznym oraz asymetrycznym, inaczej zwane opony kierunkowe, jakie posiadają bieżnik skierowany w stronę jazdy, przykładowo opony barum. Natomiast w przypadku tych opon zasada jest dość prosta – im większy rozmiar, tym wyższa cena. Sklep online z oponami
Zanim jednakże pomyślimy o zakupie ogumienia, warto sprawdzać w jakim stanie są obecne. Jak możemy to uczynić? Sposób jest dość prosty, weźmy po prostu monetę i przesuńmy ją wzdłuż rowka w bieżniku. Jeżeli napotkamy tam na delikatne wzniesienie to znaczy, iż opona nie jest jeszcze całkiem wytarta. Brak wzniesienia to jednakże brak bieżnika. Należy jednakże dobrze zbadać jej przydatność, trzeba w związku z tym wziąć linijkę oraz zmierzyć nią głębokość wycięcia w bieżniku. Jeśli wynosi ona jakieś trzy milimetry, to warto już na pewno przygotować się na zakup nowego kompletu. Niektórzy podają wartość 1,6 milimetrów, jako absolutne minimum, należy natomiast odradzić doprowadzanie opon do takiego stanu ze względu na bezpieczeństwo.
Spodobał Ci się nasz opis? Więc czytaj to przeprowadzka wrocław, co chcesz na nowej witrynie, którą z chęcią dla Ciebie opracowaliśmy.
Opona tego typu bowiem utraciła własną pierwotną przyczepność, co nie powinno mieć miejsca.